Matiz-ul fabricat la Craiova va trebui sa infrunte din iunie noul Matiz coreean

Daewoo Matiz, unul dintre cele mai populare autoturisme de oras pe piata romaneasca, va trebui sa infrunte din luna iunie noul Matiz sud-coreean, care va purta numele Chevrolet Spark.

Daewoo Matiz a fost lansat in Romania in anul 1999 si s-a impus rapid pe piata, reusind in scurt timp sa depaseasca modelul Tico din punct de vedere al vanzarilor. Mai mult, pentru Daewoo Automobile Romania, Matiz a fost si vedeta incontestabila a exportului de autoturisme catre diverse tari din Europa (Slovenia, Bulgaria, Slovacia, Croatia, Ungaria, Macedonia) si Asia.

De cativa ani, Daewoo Matiz este cea mai bine vanduta masina din clasa sa (clasa mini) pe piata romaneasca, stabilind un record anul trecut cand s-au vandut 19.960 unitati. La inceputul lunii iunie vor fi anuntate preturile pentru noul model - Chevrolet Spark, iar la sfarsitul lunii iunie vor veni in Romania primele masini, a declarat luni pentru Rompres Daniela Popa, coordonator pentru marca Chevrolet in cadrul companiei Di-Bas, dealer Opel si Chevrolet in reteaua de distributie General Motors Romania.

Dupa anuntarea preturilor, vor putea fi facute si primele comenzi pentru noul model. Conform unor surse din reteaua de ditributie GM Romania, noul model va avea un pret foarte competitiv, incepand in varianta standard de la aproximativ 5.000 de euro (fara taxe). Noul Matiz coreean a fost prezentat oficial in martie 2005 la Salonul auto de la Geneva, unde a starnit reactii favorabile, ulterior GM anuntand ca denumirea comerciala va fi Chevrolet Spark.

\Chevy\ Spark este fabricat sub licenta General Motors, care a preluat acum trei ani compania sud-coreeana Daewoo, aflata in faliment. La randul sau, Matiz-ul fabricat la Craiova este inca apreciat pe piata autohtona, pentru pretul mic si dimensiunile potrivite pentru traficul aglomerat din oras. Matiz nu a mai suferit modificari in cei sase ani de la lansare, insa Daewoo Automobile Romania ofera din 17 ianuarie pe piata interna versiunea Euro III a autoturismului Matiz, care se caracterizeaza prin performante superioare si echipare imbunatatita.

Noile autoturisme Daewoo Matiz consuma mai putin cu pana la 1,7 litri de benzina la 100 km, ceea ce inseamna o economie de 20 la suta. Consumul extraurban este de 4 l/100 km, cel mixt de 5,3 l/100 km, iar consumul urban de 6,7 l/100 km (consumuri determinate conform directivei CEE nr. 80/1268). In plus, autoturismele Matiz sunt echipate din fabrica cu un sistem antifurt integrat in cheia de contact. Sistemul, denumit ?immobilizer? permite pornirea motorului doar daca se utilizeaza una din cheile de contact originale ale autoturismului respectiv.

Pretul unui Daewoo Matiz Euro III porneste de la 5.299 euro, inclusiv TVA, iar varianta pentru transport de marfa este chiar mai ieftina - 5.199 euro. Compania sud-coreeana Daewoo Motor a dat faliment in 2002, ?sufocata? de datorii. Gigantul american General Motors a cumparat o parte dintre centrele de productie ale Daewoo, nu si fabrica de la Craiova, fiind in prezent titularul marcii Daewoo. In momentul preluarii companiei coreene, GM a anuntat ca nu este interesat de fabrica de la Craiova. De la acel moment, rezultatele de vanzari ale Daewoo Romania au cunoscut insa o tendinta crescatoare, gratie unei politici adecvate de preturi, compania ocupand lejer pozitia a doua pe piata auto din Romania, dupa Dacia - Renault. Viitorul fabricii de la Craiova reprezinta una din problemele cu care se confrunta autoritatile de la Bucuresti, statul roman fiind actionarul majoritar al Daewoo Romania, prin Ministerul Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie.

Pentru atragerea unui investitor, fabrica de la Craiova are o serie de atuuri - este un centru modern de fabricatie, forta de munca este pregatita dupa standarde internationale si nu exista probleme sociale semnificative.

Sursa stire: 
Cronica Romana